آموزش انسيس فلوئنت





مکانيزم تهويه در تونل­ ها و ايستگاها، با دقت به قرارگرقتن پايانه در پايين زمين و نياز به هواي مناسب، نقش مالامال رنگي را در جلب رضايت مسافرين ايفا مي­نمايد. سيستم­هاي تهويه آيتم استعمال در مترو دربرگيرنده تهويه مکانيکي و تهويه طبيعي بوده که پباده سازي مطلوب تهويه مکانيکي با در لحاظ دريافت کردن تهويه طبيعي علاوه بر تهويه مطلوب­ خيس، سبب ساز به کاهش مصرف انرژي در‌اين ناوگان مي­ شود. يکي عامل ها کاهش کيفيت هواي درون مترو جريان­ هاي نتيجه ها از جنبش قطار ميباشد که پيرو به شرح آن پرداخته گرديده ­هست.




هواي گرم توليده گرديده حين تکان قطار مي­بايست با کمترين ترازو عکس العمل با هواي تهويه گرديده به وسيله سيستم­هاي مکانيکي به خارج محوطه مترو هدايت شود. در فيض وجود هرگونه خلل در‌اين فرمان منجر انتقال اين گرما به محوطه مترو گرديده که به باعث آن سبب ورود هواي گرم و ارتقاء فشار بر روي سيستم­هاي تهويه مکانيکي در تالار بليط­ فروشي مي ­شود.




يک کدام از ديگر از علت­ هاي ارتقاء فشار بر روي تهويه مکانيکي ناوگان حمل و نقل ذيل زميني، وجود جريان­هاي فرنگي در خروجي­ هاي به سمت سطح زمين مي ­باشد. اين جريان­ها در فصول متفاوت سبب ساز خروج هواي تهويه گرديده درون مترو به سمت سطح زمين گرديده و سبب به اثرات ناخوشايند دمايي به خصوص در زمستان مي­گردد.اثر دودکشي و پيستوني، دو دليل مهم در توليد اين جريان­ها محسوب مي­­ شود.








تهويه طبيعي تونل ها


تهويه طبيعي تونل هاي مترو بوسيله دو برهان، اثر پيستوني  و اثر دودکشي انجام مي­ گيرد. درين دسته تهويه هيچ­سيرتکامل وسيله مکانيکي دخالت نداشته­ و تهويه تونل ها­ به صورت طبيعي صورت مي­ گيرد. اثر پيستوني به واسطه تکان قطار سبب صورت­ گيري نواحي نادر فشار و مالامال فشار به ترتيب در عقب و جلو قطار گرديده که به باعث اين اختلاف فشار در حين قطار، جريان هوا در تونل صورت مي­ گيرد.




صد رد صد بخوانيد #


يادگرفتن تک پلات - اموزش ترسيم نمودار در تک پلات 360 - دانلود و نصب قابل انعطاف فزار تک پلات 2018


در کنار اين برهان اختلاف فشار جانور ميان تونل و محل ورود هاي مترو و همينطور اختلاف دماي اين دو سطح منجر صورت ­گيري جريان طبيعي هوا گرديده که در کنار اثر پيستوني به تهويه طبيعي تونل ها امداد مي­ نمايد. قابل ذکر هست که تهويه طبيعي در حالت بحراني به غير از تونل ­هاي کوتاه مطلوب نبوده و در کنار اين گونه تهويه بايد از تهويه مکانيکي مصرف شود.




تهويه اجباري تونل ها


با افرايش استعمال از مترو و همينطور ارتقاء هدوي پايانه نياز شديدي يه تهويه هواي باطن مترو شم شد؛ به علت ناتواني تهويه طبيعي براي تصفيه هوا، درکنار آن از سيستم­هاي تهويه مکانيکي استعمال مي ­شود. اين سيستم­ها به دو گونه ذيل تقسيم ­بندي مي­ شود:




1-    سيستم تهويه مکانيکي جريان عرضي


2-    سيستم تهويه مکانيکي جريان طولي


اثر دودکشي در تهويه تونل ها


اختلاف دماي ميان هواي باطن تونل و هواي سطح زمين سبب ساز جنبش سيال گرديده که به‌اين پديده، اثر دودکشي مي­ گويند. با افرايش اختلاف دما في مابين سطح زمين و تونل­هاي مترو اثر اين ادله ملموس ­خيس بوده و سرعت اين جريان­ ها ارتقا پيدا مي­ نمايد.  طول، سطح برهه زماني شفت تهويه و…در معيار اثرگذاري اين ادله اثرگذار بوده ميباشد.




اثر پيستوني در تهويه هواي تونل هاي مترو :


زماني ­که يک قطار در فضاي آزاد در حالا تکان هست هواي حريم آن به سمت کنار و بالاي قطار هدايت مي­ شود. البته هنگامي که قطار در باطن تونل جنبش مي ­نمايد، ديواهاي تونل به مانند يک قيد براي هوا حريم کار کرده و سيال باطن تونل در اثر تکان قطار به سمت جلوي آن جريان پيدا مي­نمايد؛ در پي در نصيب انتهاي قطار جناح معدود­ فشاري ساخت گرديده که منجر مکيده شدن هوا از خروجي­ هاي بنا شده در پشت قطار به سمت عقبه قطار مي­ شود.




1- نيروي پيشرانه


2- نيروي برشي


3- نيروي مکشي


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : تهويه ,تونل ,مترو ,قطار ,هواي ,مکانيکي ,تهويه مکانيکي ,تهويه طبيعي ,طبيعي تونل ,تکان قطار ,باطن تونل ,تهويه مکانيکي جريان ,سيستم تهويه مکانيکي ,سيستم­هاي تهويه مکانيکي ,هواي تهويه گرديده
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آموزش بهترین استراتژی های کسب درآمد ازاینترنت آموزش روانشناسی سکوی چهارم دانلود موزیک 96 تفسیر موضوعی قرآن gear China - babbittalloy.com تکنولوژی آنلاین باش لپ تاپ کمک